برگزاری نمایشگاه در ژانویه گامی منفی در جهت بهبود کیفیت آن است

تفکیک نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی از نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی بر چه اساسی صورت گرفت آیا این تصمیم بر اساس پیشنهادات برگزارکننده‌ها شکل گرفت؟ تقویم نمایشگاهی در نمایشگاه بین‌المللی تهران توسط معاونت شرکت سهامی نمایشگاه تنظیم می‌شود و برگزارکننده‌ها به لحاظ تخصص و شناخت نقاط قوت و ضعف و سبقه‌ی برگزاری نمایشگاه‌ها پیشنهادهایی را به شرکت نمایشگاهی ارائه می‌دهند ولیکن تصمیم نهایی توسط این شرکت گرفته می‌شود. برگزاری دو نمایشگاه وابسته و هم‌جهت مانند این دو نمایشگاه طبیعی است و به لحاظ تخصصی باید با هم برگزار شوند اما ممکن است به دلیل افزایش متراژ یکی از دو نمایشگاه با وجود کمبود سالن و نبود فضای مناسب در نمایشگاه بین‌المللی به تفکیک دو نمایشگاه همگن و وابسته منتهی شود، هما‌نطور که امسال در این نمایشگاه افزایش متراژ داشتیم. به عنوان مجری و برگزارکننده این نمایشگاه روند این تفکیک را مثبت تلقی می‌کنید؟و آیا برای برگزاری همزمان این دو نمایشگاه مکاتبه‌ای با شرکت سهامی نمایشگاهی خواهید داشت؟ به هر حال با در نظر گرفتن هزینه‌های برگزارکننده و مشارکت‌کننده، برگزاری همزمان این دو نمایشگاه مناسب‌تر است. با بررسی شرایط باید با مشارکت و همکاری در جهت بهبود روند کار دست به دست هم داد. از آنجایی که این دو نمایشگاه به صورت دولتی برگزار نمی‌شوند و خودگردان هستند و از سازمانی بودجه‌ای در راستای برگزاری این نمایشگا‌ه‌ها تزریق نمی‌شود، باید برای کاهش هزینه‌ها در جهت بهبود کیفیت با هم مشارکت داشت. در خصوص تبلیغات این امر صادق است، اگر بودجه‌هایی که هر کدام از طرفین برای این امر در نظرمی‌گیرند را با هم در راستای تبلیغات برگزاری دو نمایشگاه که در یک جهت در حال حرکت هستند، با هم سرمایه‌گذاری کنند صددرصد شاهد تبلیغات گسترده‎تری هستیم. درخصوص مکاتبه با شرکت سهامی در این خصوص باید عرض کنم که از موضع مجریان و برگزارکنندگان نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی در این خصوص اطلاعی ندارم. به هرحال اگر کمافی‌السابق این دو نمایشگاه با هم برگزار شوند ما خوشحال می‌شویم و اگر تصمیم به تفکیک این دو نمایشگاه باشد ما همین روند را پیش می‌گیریم و سعی داریم نمایشگاه به بهترین وجه برگزار شود. نظر شما در خصوص معضل همیشگی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی در تعطیلات ژانویه به چه صورت است و آیا مکاتبه‌ای درخصوص تجدیدنظر مسئولین انجام گرفته است؟ متاسفانه بزرگترین مشکل و معضل ما در برگزاری نمایشگاه همین موضوع است. با توجه به برگزاری نمایشگاه در سطح بین‌المللی در نظر گرفتن شروع تعطیلات ژانویه به هیچ عنوان مناسب نیست و در این زمان باید نمایشگاه‌های داخلی و بومی برگزار شوند. این با توجه به بهبود شرایط بین‌المللی به لحاظ دوران پساتحریم این موضوع ما را برای جذب بیشتر کشورهای اروپایی و مشارکت آن‌ها در نمایشگاه دچار مشکل خواهد کرد. از طرفی هم با توجه به اینکه در حال حاضر با ممارست و تلاش‌های مستمر موفق به ثبت نمایشگاه بین‌المللی تبلیغات و بازاریابی در انجمن جهانی صنایع نمایشگاهی (UFI) شده‌ایم، باید از یک سری شرایط خاص تبعیت کنیم و باید گفت این عملکرد گامی منفی در جهت بهبود کیفیت نمایشگاه است و آن را با افت مواجه خواهد کرد. در خصوص تجدید نظر در زمان برگزاری نمایشگاه مکاتبه‌های زیادی انجام داده‌ایم که متاسفانه به نتیجه نرسیده است و امیدواریم برای سال آینده بتوانیم در این خصوص تصمیم نهایی گرفته شود. آیا به تعویق انداختن اعلام مصوبه شورای فرهنگ عمومی برای چاپ تقویم در این امر اثرگذار نیست؟ بله دقیقا همین‌طور است. به هر حال مصوبه باید اعلام شود تا نهایتا چاپ سررسیدها انجام شود. اگر مصوبه چاپ تقویم به موقع اعلام شود، برگزاری نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در آذر ماه بسیار مناسب‌تر خواهد بود. به نظر شما آیا برگزاری نمایشگاه در ابتدای هفته و بدون تعطیلات تاثیر منفی در حجم بازدیدکنندگان نداشته است؟ خیر به نظر من با توجه به اینکه این نمایشگاه مذاکره‌ای و چهره به چهرهاست، شاهد بازدیدکننده‌های زیادی در این نمایشگاه هستیم و طی بازدیدی که از غرفه‌ها هم داشتم حداکثر غرفه ها مشغول مذاکره هستند و این موضوع حجم بازدیدکنندگان را با کاهش مواجه نکرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا