عموم مردم علاقهمند به خرید کالاهای ارزان شدهاند
مهدی پورقاضی، رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران: قیمت کالاها در بازار بین 3 تا 10 برابر در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته و در مقابل قدرت خرید مردم روند کاهشی داشته است. تولیدکنندگان برای آنکه مشتریان خود را حفظ کنند و در بازار باقی بمانند از کیفیت و وزن محصولات خود کاستند و به سمت خرید مواد اولیه ارزان قیمت رفتهاند و حتی گزینههای کالاها را حذف کردند تا بتوانند از افت فروش خود جلوگیری کنند. این اتفاق در محصولاتی که تولید کنندگان بخش خصوصی و دولتی دنبال میکنند، دیده میشود و اکنون هیچ صنعتی با این فرایند غریبه نیست.
آنهایی که خواستند با کیفیت گذشته خود در بازار باقی بمانند از رقبای خود عقب ماندند و بازنده شدند. گروهی هم که از کیفیت کالاهای خود زدهاند ، بازنده صادرات شده اند چرا که دیگر امکان رقابت با محصول خارجی را ندارند. متأسفانه شرایط بازار به نحوی است که افت کیفیت را میطلبد. اگر قرار باشد کیفیت حفظ شود بهطور قطع مردم با رشد قیمت بیشتری مواجه خواهند شد و این رشد قیمت با بودجه فعلی خانوارها همخوانی ندارد. از اینرو عموم مردم علاقهمند به خرید کالاهای ارزان قیمت شدن