چالش‌های جدید فعالان اقتصادی برای دریافت کارت بازرگانی از سامانه جامع تجارت

 چالش‌های جدید فعالان اقتصادی برای دریافت کارت بازرگانی از سامانه جامع تجارت

— اعظم رضایی، مدیر عضویت، صدور کارت بازرگانی و گواهی مبدا اتاق بازرگانی تهران

— بر اساس بخشنامه سازمان توسعه تجارت به سازمان‌های صمت در استان‌ها، عملیات صدور کارت بازرگانی از تاریخ ۹۹/۰۵/۰۱ و تمدید کارت بازرگانی از تاریخ ۹۹/۰۵/۱۵ در سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند اتاق بازرگانی متوقف و این فرآیند صرفا باید از طریق سامانه جامع تجارت انجام شود.

— برابر این دستورالعمل، انجام امور مربوط به صدور و تمدید کارت بازرگانی خارج از این سامانه ممنوع است و این در حالی است که تعداد قابل توجهی از متقاضیان صدور و تمدید کارت بازرگانی طی ماه‌های قبل، فرآیند درخواست خود را از طریق سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند انجام داده‌اند و درخواست آنها در مرحله تایید نهایی قرار گرفته است.

— دستورالعمل جدید صدور و تمدید کارت بازرگانی، این اقدام را عطف به ماسبق کرده و به همین جهت اتاق بازرگانی تهران به منظور رفع مشکلات پیش آمده برای اعضا، از رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران درخواست کرده‌است، با توجه به تعداد زیاد متقاضیان صدور و تمدید کارت بازرگانی در تهران، فرآیند تایید نهایی افرادی که تا قبل از تاریخ‌های ذکر شده، درخواست‌ خود را از طریق سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند به ثبت رسانده و مدارک خود را بارگذاری کرده‌اند، همچنان از طریق این سامانه انجام شود.

— به نظر می‌رسد که انتقال سوابق دارندگان کارت بازرگانی از سامانه کارت بازرگانی هوشمند به سامانه جامع تجارت نیز صورت نگرفته به طوری که متقاضیان تمدید کارت بازرگانی به هنگام ثبت درخواست خود روی سامانه جامع تجارت، با پیغام بارگذاری مدارک مواجه می‌شوند در حالی که مدارک این دسته از افراد، در سوابق آنان روی سامانه کارت بازرگانی هوشمند موجود بود و آنان نیازی به بارگذاری مدارک نداشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا