افزایش 2 برابری سهم فروشگاه های زنجیره ای در توزیع کالا

افزایش 2 برابری سهم فروشگاه های زنجیره ای در توزیع کالا

کلامی با تاکید بر ضرورت هماهنگی برای استفاده از ارز حاصل از صادرات برای تامین مواد اولیه بخش تولید بیان کرد: بیش از سه میلیون واحد صنفی در کشور داریم و در گذشته فروشگاه های زنجیره ای در توزیع کالا سهم ۵ درصدی داشتند که امروز این سهم به ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش یافته است که سبب رقابتی شدن شبکه توزیع شده است.

وی گفت: ۶۰۰ شرکت پخش کالایی در کشور داریم، در شرایط کرونا کالارسانی مناسبی انجام شده است و‌ در این حوزه موفق بودیم.

سرپرست معاونت امور بازرگانی داخلی وزارت صمت با تأکید بر اینکه از عرضه و فروش اینترنتی حمایت می کنیم، گفت: مرکز اصناف طرحی برای عرضه و‌ توزیع کالاهای صنوف توزیعی و خدماتی به صورت اینترنتی در دستور کار دارد و همچنین از ظرفیتهای دستگاه های مرتبط و ظرفیت های مردمی برای نظارت بر بازار استفاده می کنیم.

کلامی در بخش دیگری ادامه داد: صنوف باید به عنوان حبیب الله به این موضوع توجه کنند که نبود مصرف کننده، بخش عرضه را دچار رکود فعالیت می کند.

تنظیم بازار فرادستگاهی است

وی تصریح کرد: تنظیم بازار یک اقدام فرادستگاهی است و هماهنگی دستگاه ها به گونه ای است تا بازار مدیریت شود و‌ کالا با فراوانی و با قیمت مناسب به دست مردم و مصرف کنندگان برسد؛ در شرایطی که با تحریمهای ظالمانه دشمنان مواجهیم، تلاش می کنیم تا کمبودی در کالاها در سطح بازار نباشد.

سرپرست معاونت امور بازرگانی داخلی وزارت صمت اضافه کرد: در لوازم خانگی کوچک و بزرگ ۱۹ هزار و ۷۰۰ دستگاه ظرفیت نصب شده داریم، برنامه تولید ۱۱.۶ میلیون دستگاه لوازم خانگی با افزایش ضریب خوداتکایی در سال ۹۹ در دستور کار داریم که به نسبت آمار تولید 8.8 میلیون دستگاه در سال ۱۳۹۸، شاهد افزایش 30 درصدی تولید لوازم خانگی در سال 99 خواهیم بود.

کلامی با اشاره به این که هم اکنون حدود ۵۰۰ واحد تولیدی لوازم خانگی در کشور داریم، اضافه کرد: با افزایش تولید حقوق مصرف کننده نیز رعایت می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا