وجود ثبات وآرامش سیاسی لازمه تداوم فعالیت اقتصادی

سیدحسن میرباقری رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ، مقوا و فرآورده های سلولزی ایران درباره چگونگی کیفیت برگزاری نمایشگاه ۲۰۲۴ دروپا بیان داشت: این نمایشگاه رویداد بسیار جامعی بود. یکی از مواردی که توجه من را به خود جلب کرد حضور کارخانه‌های مربوط به مواد سلولزی و ساخت انواع کاغذ و مقوا در این آوردگاه بود. همان‌طور که می‌دانید این آوردگاه مربوط به صنعت چاپ و ماشین‌آلات این بخش است اما کاغذ نیز یکی از ملزومات ضروری صنعت چاپ به‌حساب می‌آید. حضور فعالان مربوط به این بخش باعث شد تا ما بتوانیم تعاملات بسیار خوبی در این خصوص با دنیا برقرار کنیم که قطعاً تأثیرات مثبتش را در آینده‌ای نه چنان دور بر صنعت ما خواهد گذاشت.

وی افزود: این رویدادها می‌تواند در ارتقا دانش خدمات چاپ، پیش و پس از چاپ تأثیرگذار باشد. شما ماشین‌های چاپ را یک‌بار خریداری می‌کنید اما یک‌عمر باید خوراک آن را تأمین کنید، باید بدانید که برای این دستگاه‌ها چه ملزوماتی باید بخرید؛ بعد از خریداری کردن ماشین‌آلات باید به فکر تهیه و خرید مواد اولیه موردنیاز باشید. این مسئله اهمیتش زیاد است، این رویدادها می‌تواند تکمیل‌کننده این اطلاعات باشد و اشخاص می‌توانند در این مکان با یکدیگر تبادل افکار و اطلاعات داشته باشند.

حضور تیم روابط عمومی بسیار قوی در نمایشگاه ۲۰۲۴ دروپا

میرباقری اظهار داشت: زمانی که وضعیت کشور ثبات داشته باشد ما می‌توانیم از حضور در این نمایشگاه‌ها استفاده کنیم؛ بنابراین توجه به این نکته مهم است که مسئولان امر باید شرایط سیاسی را به‌گونه‌ای مهیا کنند تا تجار و بازرگانان بتوانند در شرایط مناسبی کار کنند. شما تصور کنید ما در نمایشگاه‌های این‌چنینی با بازرگانان و فعالان اقتصادی دیگر کشورها ارتباط برقرار کرده‌ایم اما به دلیل مشکلات سیاسی و تحریم‌ها نمی‌توانیم کالاهای موردنظر را از آنان خریداری کرده و وارد کشورمان کنیم. به همین دلیل اولین قدم ایجاد شرایطی آرام برای فعالان اقتصادی است.

وی بیان داشت: یکی از مهم‌ترین آورده‌های ما از این سفر، اطلاعات مفید بود. ما ارتباط خوبی با شرکت‌های تولیدکننده کاغذ و مقوا گرفتیم؛ همچنین می‌توانیم از نظم نمایشگاه‌هایی مانند دروپا الهام بگیریم. تیم برپاکننده این آوردگاه بسیار قوی بود. اطلاعات نمایشگاه بسیار کامل بود، شما اگر می‌خواستید یک غرفه خاص را پیدا کنید کادر مسئولان نمایشگاه به‌خوبی شما را راهنمایی می‌کردند. درمجموع برخوردشان بسیار خوب بود.

رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا افزود: نمایشگاه‌ها باید هدفمند برپا شوند. صرف برگزاری نمایشگاه کاملاً بی‌فایده است. در پایان باید بگویم این آوردگاه یک نمایشگاه کامل در تمامی زمینه‌های مربوط به چاپ بود؛ به این معنا که چاپچیان، بازرگانان و تمامی عوامل مربوط به قبل و بعد از چاپ در آوردگاه ۲۰۲۴ دروپا حضور داشتند و شما با شرکت در این رویداد می‌توانستید با همه شرکت‌های فعال در این حوزه ارتباط گرفته و نیازهایتان را مرتفع کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا