انتقاد کواکبیان از وضع امنیت شغلی روزنامه‌نگاران

دبیر کل حزب مردم‌سالاری و نماینده مجلس، اظهار کرد: امنیت شغلی بسیاری از روزنامه‌نگاران غیردولتی به دلیل ناهنجاری‌های اقتصادی در معرض خطر است.

مصطفی کواکبیان در ‌مراسم شانزدهمین سالگرد انتشار روزنامه مردم‌‌سالاری که با حضور روزنامه‌نگاران و کارکنان و اعضای شورای سیاستگذاری این روزنامه برگزار شد، از اوضاع نابهنجار و نابسامانی‌های اقتصاد مطبوعات گلایه کرد و خواستار توجه بیشتر دولت به مطبوعات و روزنامه‌های غیردولتی شد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با انتقاد از قطع یارانه مطبوعات، تصریح کرد: گسترش فضای مجازی، گرانی سرسام‌آور قیمت کاغذ، قطع یارانه‌های دولتی و کاهش سفارش آگهی‌های بخش خصوصی، چهار عامل عمده برای وضعیت نامطلوب و بروز مشکلات عدیده مالی در میان روزنامه‌های غیردولتی است.
کواکبیان خاطر نشان کرد: هر چند امروزه چندان خبری از فشارهای سیاسی و قضایی اشخاصی همچون سعید مرتضوی نیست اما روزنامه‌نگاران و خبرنگاران حقیقتا با مشکلات دیگری باید دست و پنجه نرم کنند.

موسس و عضو هیات مدیره روزنامه‌های غیردولتی افزود: شاید مطبوعات وابسته به دولت چندان دچار مشکل نباشند اما بسیاری از مدیران مطبوعات غیردولتی می‌گویند شما چرا سکوت کرده‌اید؟ چرا از قطع غیرقانونی یارانه‌ها سخن نمی‌گویید؟ به هر حال امیدواریم هر چه زودتر این مشکلات حل شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا