درخواست بخش‌خصوصی از رئیس کل بانک مرکزی/ برای تصویب FATF بجنگید

درخواست بخش‌خصوصی از رئیس کل بانک مرکزی/ برای تصویب FATF بجنگید

رئیس اتاق بازرگانی ایران و اتریش از رئیس کل بانک مرکزی درخواست کرد تا برای تصویب FATF در نهادهای تصمیم‌گیر بجنگد؛ چراکه به اعتقاد او، هیچ کس همچون عبدالناصر همتی نمی‌تواند از الحاق ایران به کارگروه اقدام مالی دفاع کند.

 پدرام سلطانی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و اتریش از عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی درخواست کرد تا برای دفاع از الحاق ایران به کارگروه اقدام مالی(FATF) در نهادهای تصمیم گیر بجنگد.

وی افزود: اگر حتی تحریم‌ها بر علیه اقتصاد ایران هم برداشته شده ولی مشکلات ایران با فهرست سیاه اف ای تی اف حل نشود، به طور قطع بهره‌ای از برجام و مبادلات بانکی نخواهیم برد.

سلطانی با بیان اینکه بانک مرکزی به حوزه عملیات پول و ارز کم توجه است، گفت: چنانچه بانک مرکزی به این حوزه توجه داشت، پیش‌بینی فعالان اقتصادی را مورد توجه قرار می‌داد و نتیجه این نمی‌شد که اقتصاد ایران، جهش دوباره ارز را در سال 99 مشاهده کند.

وی افزود: صادرکنندگان واقعی هم اکنون تحت فشار سیاست‌های دولت قادر به رشد صادرات خود نیستند و همین امر، منجر به سوءاستفاده عده‌ای سوءاستفاده چی از وضعیت نیاز ارزی کشور شده و کالاهای ایرانی را از بازار جمع کرده و با کارتهای یکبار مصرف صادر و ارز آن را به کشور برنمی گردانند که نتیجه آن، ثبت 7 میلیارد دلار صادراتی می‌شود که به زعم رئیس کل بانک مرکزی، ارز آن به کشور برنگشته است.//اکسپورتنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا