صادرکنندگان هندی خواستار ایجاد خط کشتیرانی ملی شدند

برای مقابله با آثار افزایش لجام گسیخته کرایه حمل محمولات کانتینری؛

صادرکنندگان هندی خواستار ایجاد خط کشتیرانی ملی شدند

فدراسیون صادرکنندگان هندوستان (FIEO) رسما از دولت هند خواسته است تا با ایجاد یک خط کشتیرانی ملی برای توسعه حمل و نقل و کنترل دائمی کرایه حمل ها سرمایه گذاری کند.

دکتر A. Sakthivel، رئیس جدید FIEO، به “کانتینر نیوز” در این رابطه می گوید: “کمبود کانتینر، در دسترس نبودن کشتی‌ها و نرخ بالای کرایه حمل برای حمل محمولات صادراتی هند بر میزان سودآوری صادرکنندگان تأثیر منفی گذاشته است.”

فدراسیون صادرکنندگان هند در تاریخ ۲۸ ژوئن، یک نشست مطبوعاتی آنلاین در مورد تجارت خارجی هند برگزار و تأکید کرد که هند در حال حرکت به سمت یک اقتصاد تریلیون دلاری است که هزینه پرداختی برای حمل محمولات را به ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رساند و اگر خط کشتیرانی ملی هند بتواند ۲۵ درصد از این تجارت را به‌دست آورد، ما باید منتظر ایجاد یک بازار ۲۵ میلیارد دلاری در این زمینه باشیم.”

وی افزود: “دولت می‌تواند از طریق اعطای وام‌هایی با سود معقول و یا از طریق ایجاد مزایای مالیاتی، حمایت‌های مالی لازم را برای تسهیل این کار انجام دهد.”

در حال حاضر شکاف بین تقاضا و عرضه در عرصه حمل و نقل کانتینری بسیار زیاد شده و در شرایط فعلی تنها صادرکنندگانی موفق به دریافت منظم کانتینر برای محمولاتشان می شوند که ۱۰۰ درصد بوکینگ خود را نزد خطوط کشتیرانی تضمین کنند.

لازم به ذکر است که نرخ کرایه حمل نسبت به دوره‌های قبل از همه‌گیری کرونا به بالاترین سطح خود رسیده‌ و ارسال یک کانتینر ۴۰ فوت از بنادر هندوستان به ایالات متحده که قبل از بحران کرونا ۲۰۰۰ دلار هزینه داشت در سال ۲۰۲۰ به ۴۵۰۰ دلار رسید و اکنون بین ۶۲۰۰ تا ۶۵۰۰ دلار آمریکا در نوسان است.

نرخ کرایه حمل کانتینر از هندوستان به بنادر اروپایی نیز از ۱۲۰۰ الی ۱۵۰۰ دلار به ۵۵۰۰ دلار افزایش یافته است.

دکتر Sakthivel توضیح داد که داشتن یک خط کشتیرانی ملی ممکن است مشکل را به طور کامل حل نکند ولی می‌تواند سهم مناسبی از محمولات صادراتی – وارداتی هند را با کرایه حمل معقول تری جابجا کند.

کارشناسان معتقدند که کرایه حمل بار تا ماه‌های اکتبر-نوامبر امسال به روند کاهشی می رسد و امیدوارند که تا آن زمان سطح کارایی مورد انتظار در بنادر نیز بهبود یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا