صرافی بانک‌ها فعال‌تر عمل کنند

معاون ارزی بانک مرکزی گفت: صرافی بانک ها با توجه به ظرفیت پشتیبانی و حمایت بانکی باید فعالانه تر در زمینه ساماندهی و مدیریت بازار ارز حضور یابند.

غلامرضا پناهی در جلسه هم اندیشی معاون ارزی بانک مرکزی با نمایندگان بخش بین الملل بانک ها و صرافی های بانکی افزود: برگزاری جلسات مشترک بخش بین الملل بانک ها و صرافی های بانکی باید برای بررسی شرایط ارزی کشور با محوریت مسائل و راه کارها در راستای مدیریت و ساماندهی بازار ارز باشد.

وی با اشاره به تدوین دستورالعمل های ارزی و لزوم پایبندی بانک ها به این مقررات تاکید کرد: صرافی بانک ها با توجه به ظرفیت پشتیبانی و حمایت بانکی باید فعالانه تر در زمینه ساماندهی و مدیریت بازار ارز حضور یابند.

معاون ارزی بانک مرکزی با یادرآوری مصوب شدن بازار متشکل ارزی توسط شورای پول و اعتبار، گفت: در این بازار که بازیگران اصلی آن صرافان و بانک ها خواهد بود معاملات ارزی به شکل نقدی انجام می شود و درآینده نزدیک شاهد عملیاتی شدن آن خواهیم بود.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی به تازگی در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود درباره وضعیت ارزی کشور نوشته است: «شروع و شتاب گرفتن تأمین ارز از طریق هند، کره جنوبی، چین و تصمیم به توسعه مبادلات و تجارت با ترکیه، عراق و سایر همسایگان در کنار ذخایر مطلوب و حضور مؤثر بانک مرکزی در بازار ارز، یکبار دیگر تلاش دولت آمریکا برای تأثیر گذاری بر بازار ارز را خنثی خواهد ساخت/ بانک مرکزی ▫️▫️▫️

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا