موفقیت واردکنندگان کاغذ و مقوا در تامین مواد اولیه

موفقیت واردکنندگان کاغذ و مقوا در تامین مواد اولیه

گفت و گو با رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا

پییشنهادات رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا برای برگزاری نمایشگاه چاپ

رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا ضمن مطلوب برشمردن بیست و نهمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی، در رابطه با وضعیت بازار کاغذ و تلاش واردکنندگان کاغذ و مقوا سخن گفت

به گزارش خبرنگار چاپ و نشر آنلاین، حسن میرباقری رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا ضمن بیان اینکه بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌ بندی تهران نسبت به زمان برگزاری در نهایت شکوه و کیفیت برگزار شد، گفت: همه نمایشگاه‌ ها ممکن است دچار کم‌ و کاستی‌هایی باشند اما پیشنهاد می‌ کنم به‌منظور رفع نواقص و کاستی‌ ها مسئولان پیش از برپا کردن چنین نمایشگاه‌ هایی با انجمن‌ها و صنوف زیر ربط هم‌اندیشی کنند تا بدین‌ صورت با استفاده از نظرات افراد متخصص، دستیابی به اهداف نهایی سهل‌ الوصول شود.

وی در ادامه به وضعیت بازار کاغذ در کشور اشاره کرد و گفت: در شش ماهه نخست سال جاری کماکان روش سال‌ های قبل در حوزه کاغذ را قوی‌ تر ادامه دادیم که ازجمله آن تعامل با دیگر صنوف مرتبط با کاغذ، مقوا و مواد سلولزی بود. در این راستا نشست‌ های متعددی با روسای انجمن‌ های تولیدکننده، توزیع‌کننده، چاپخانه‌ دارها و صنف صحاف برگزار شد که در نتیجه آن توانستیم مهرماه را که موسم کاربرد کاغذ چاپ و تحریر است با موفقیت پشت سر بگذاریم. همچنین در تأمین مواد اولیه چاپ و بسته‌بندی کشور موفق بودیم که به همین دلیل جا دارد از اعضای انجمن تشکر کنم.

به گفته میرباقری ثبات قیمت در زمینه کاغذ بستگی به قیمت‌ های جهانی دارد از همین رو نمی‌ توان به‌طور یقین ادعای تثبیت قیمت را مطرح کرد. وی ادامه داد: کاغذ کالایی است که نرخ آن در سطح جهان مشخص می‌ شود اما آنچه ما توانستیم در آن تأثیرگذار باشیم تأمین به‌موقع و عدم کمبود در بازار است. به‌طوری که اکنون نه‌تنها افزایش قیمت در این حوزه نداشتیم بلکه نسبت به دو ماه اخیر کمترین نرخ را برای کاغذ چاپ و انواع مقوا داریم.

وی خاطرنشان کرد: این نشان‌ از تلاش و کوشش واردکنندگان کاغذ و مقوا دارد که با وجود تمام تحریم‌ ها و مشکلات موجود بر سر راه واردات کالا توانستند مواد موردنیاز صنعت چاپ و نشر و همچنین نیازهای بخش دانش‌آموزی کشور را به‌موقع تأمین کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا