وزیر ارشاد در پاسخ به فارس: امسال به هیچ‌ وجه در تعرفه کاغذ تغییر نخواهیم داشت

خبرگزاری فارس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس پیرامون مقاومت‌های دولت و وزارت ارشاد در مقابل پیشنهاد افزایش تعرفه ورود کاغذ گفت: تا به حال 2 بار هجوم آورده‌اند تا قیمت کاغذ وارداتی را بالا ببرند که طبعاً تأثیرگذار بود. یکی برای عوارض کاغذ رول که کاغذ مطبوعات است و ورقی که برای کتاب استفاده می‌شود. دیگری هم تعرفه کاغذ بود که در هر دو بخش وقتی چنین چیزی در دولت مطرح شد ما به شدت با آن مخالفت کردیم. خوشبختانه دولت همراهی کرد و تصویب نشد.

جنتی تأکید کرد: هر 2 بار می‌خواستند 4 درصد اضافه کنند یعنی 8 درصد به تعرفه بیفزایند اما وقتی 4 درصد در ورود اضافه می‌شود این میزان در بازار افزایش 20 درصدی می‌یابد. خوشبختانه این مسئله ثابت ماند و امسال به هیچ‌وجه تعرفه و عوارض کاغذ تغییر نخواهد کرد و اضافه نمی‌شود.

وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون عدم حضور برخی رسانه‌ها در نمایشگاه مطبوعات هرگونه پاسخ را به صبح فردا در محل این نمایشگاه موکول کرد و گفت: فردا ابتدا از نمایشگاه بازدید خواهم کرد بعد از آن هم یک کنفرانس مطبوعاتی خواهم داشت تا پیرامون نمایشگاه مطبوعات توضیحات ارائه کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا