گزارش رسانه عربی از آینده برجام در دولت ترامپ: برجام را لغو کنند آمریکا منزوی خواهد شد/ کشورهای غربی با ترامپ همراهی نمی کنند چرا که وارد تجارت با ایران شده اند

[yee_row column-size=”md-column” boxed_layout=”yee-container-fluid” padding_layout=”” style_detail=”” theme_options=”flattern” border_color=”” border=”none” background_image_options=”none” background_image=”” background_color_options=”none” background_color=”” responsive_column_reset=”no” vacolumns=”top” ex_class=”” id=”” visiable=”1″][yee_column width=”1/1″ ors=”” column-size=”md-column” xs-column=”0″ xs-hidden=”” sm-column=”0″ sm-hidden=”” md-column=”0″ md-hidden=”” lg-column=”0″ lg-hidden=”” hidden-print=”visiable” background_image=”” background_color=”” ex_class=”” visiable=”1″][wgt_jce_editor css_animation=”no” ex_class=”” style_detail=”” yee-widget-theme=”default” border_color=”” border=”none” visiable=”1″]{content}Hello World!{/content}[/wgt_jce_editor][/yee_column][/yee_row][yee_row column-size=”md-column” boxed_layout=”yee-container-fluid” padding_layout=”” style_detail=”” theme_options=”flattern” border_color=”” border=”none” background_image_options=”none” background_image=”” background_color_options=”none” background_color=”” responsive_column_reset=”no” vacolumns=”top” ex_class=”” id=”” visiable=”1″][yee_column width=”1/1″ ors=”” column-size=”md-column” xs-column=”0″ xs-hidden=”” sm-column=”0″ sm-hidden=”” md-column=”0″ md-hidden=”” lg-column=”0″ lg-hidden=”” hidden-print=”visiable” background_image=”” background_color=”” ex_class=”” visiable=”1″][wgt_jce_editor css_animation=”no” ex_class=”” style_detail=”” yee-widget-theme=”default” border_color=”” border=”none” visiable=”1″]{content}

با وجود مواضع خصمانه ای که ترامپ به خود گرفته است، اما لغو توافق هسته ای ایران از سوی دولت جدید آمریکا غیرمحتمل است.

با انتخاب جیمز ماتیس ژنرال بازنشسته به سمت وزیر دفاع ترامپ، یکی دیگر از منتقدان سرسخت حکومت ایران نیز به دولت جدید آمریکا پیوست.

به گزارش نامه نیوز، الجزیره در گزارشی با عنوان «ترامپ با توافق هسته ای ایران چه می کند؟» نوشت: میشایل فلاین، انتخاب ترامپ برای سمت مشاور امنیت ملی آمریکا و مایک پمپی به عنوان رئیس سازمان سیا در این کشور، هردو از افرادی هستند که مواضع تندروانه ای را در قبال ایران اتخاذ کردند.

ترامپ در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری خود بارها وعده برهم زدن توافق هسته ای ایران را مطرح کرد و گفت: اولویت نخست من ، لغو این توافق است. با کابینه ضدایرانی ترامپ این اقدام وی ممکن است رخ دهد یا نه.

متیس، وزیر دفاع جدید آمریکا در حالی که ایران را اصلی ترین تهدید کننده ثبات و صلح در خاورمیانه خئوانده است اما از توافق هسته ای ایران دفاع کرده. وی در سخنرانی اخیرش عنوان کرد: من فکر نمی کنم ما بتوانیم…اینکه به وعده های رئیس جمهور جدید جمهوری خواه یا دموکرات عمل کنیم و بگویم ما با جهان درباره این توافق همکاری نمی کنیم.

وی افزود: من فکر میکنم، اگر بخواهیم توافق ایران را لغو کنیم تنها خواهیم ماند. و تحریم های اقتصادی یک جانبه ما نمی تواند تاثیری همانند رویکرد مشترک با متحدانمان در قبال ایران داشته باشد.

این عقیده از سوی یکی دیگر از متحدان ترامپ نیز مطرح شده است، سناتور باب کروکر با عنوان دلایل مثبتی به این قضیه پرداخته است. توافق هسته ای ایران، یک توافق چندجانبه بین المللی است که 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به همراه آلمان و اتحادیه اروپا را با خود همراه کرده است.

اگر ترامپ بخواهد توافق هسته ای ایران را به تنهایی لغو کند، این اقدام موجب منزوی کردن آمریکا از جامعه بین المللی خواهد شد. از بین بردن برجام موجب تغییر مواضع مسکو و به خطر انداختن برنامه ترامپ برای بهبود روابط خود با ولادیمر پوتین باشد.

دیگر کشورهای حاظر در برجام نیز ممکن است از اعمال تحریم های جدید علیه ایران خودداری کنند چرا که تجارت با ایران را آغاز کرده اند.

خبر: ۳۷۵۶۱۴

تاریخ انتشار: ۲۳آذر ۱۳۹۵ – ۰۹:۴۲نامه نیوز

{/content}[/wgt_jce_editor][/yee_column][/yee_row]

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا