گمرک برای حل مشکلات واردات پیشقدم شود

[yee_row column-size=”md-column” boxed_layout=”yee-container-fluid” padding_layout=”” style_detail=”” theme_options=”flattern” border_color=”” border=”none” background_image_options=”none” background_image=”” background_color_options=”none” background_color=”” responsive_column_reset=”no” vacolumns=”top” ex_class=”” id=”” visiable=”1″][yee_column width=”1/1″ ors=”” column-size=”md-column” xs-column=”0″ xs-hidden=”” sm-column=”0″ sm-hidden=”” md-column=”0″ md-hidden=”” lg-column=”0″ lg-hidden=”” hidden-print=”visiable” background_image=”” background_color=”” ex_class=”” visiable=”1″][wgt_jce_editor css_animation=”no” ex_class=”” style_detail=”” yee-widget-theme=”default” border_color=”” border=”none” visiable=”1″]{content}

رییس اتاق ایران و چین در گفت وگو با سایت خبری اتاق تهران مطرح کرد:هرچند راه‌اندازی پنجره واحد به تسریع صادرات کمک کرده است اما مشکلات واردات هم چنان پابرجاست. اسدالله عسگراولادی عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در گفت‌وگو با سایت خبری اتاق تهران دراین‌باره گفت: گمرک درزمینهٔ صادرات عملکرد قابل قبولی دارد. در حال حاضر برای صدور مواد خام و کالای ایرانی در گمرک با مشکل مواجه نیستیم و بوروکراسی صادرات تا حد زیادی کنترل‌شده است.  

عسگراولادی گفت: هنوز درزمینهٔ واردات به دلیل مدت‌زمان طولانی ترخیص کالا گلایه‌هایی وجود دارد. گمرک قول می‌دهد که به‌طور متوسط ترخیص کالا یک هفته به طول بینجامد این در حالی است که این فرایند از یک تا سه ماه طول می‌کشد.

رئیس اتاق ایران و چین با اشاره به افزایش هزینه‌های ناشی انبارداری و توقف کالا به دلیل بوروکراسی بخش واردات گفت: درزمینهٔ صادرات گمرک کمک زیادی به فعالان اقتصادی کرده است. بخش زیادی از مسائل واردات مربوط به مجوزهای وزارت بهداشت، سازمان استاندارد است.

عسگراولادی گفت: لازم است که گمرک  و دیگر سازمان‌ها برای کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای مثل مواد اولیه و ماشین‌آلات کارخانه‌ها شرایطی را ایجاد کنند که ترخیص این کالاها زمان کمتری ببرد و کارخانه‌ها از فعالیت بازنمانند.رئیس اتاق ایران و چین گفت: گمرک باید در این زمینه پیش‌قدم شود و کالا را با اخذ تعهد از واردکننده ترخیص کند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به مشکلات ناشی از بررسی اسناد واردات در گمرکی غیر از گمرک اصلی گفت: اسناد کالایی را که بندرعباس وارد می‌شود در گمرک باکو بررسی می‌شود. این اقدام در بعضی موارد به رانت و فساد منجر شده است.عسگراولادی با تشکر از گمرک در ارتباط با پیشرفت کریدور سبز روسیه گفت: گمرک باید برای حل مشکلات واردات وارد عمل شود.

{/content}[/wgt_jce_editor][/yee_column][/yee_row]

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا