سالانه یک میلیون و 500 هزار تن کاغذ در کشور مصرف می شود

[yee_row column-size=”md-column” boxed_layout=”yee-container-fluid” padding_layout=”” style_detail=”” theme_options=”flattern” border_color=”” border=”none” background_image_options=”none” background_image=”” background_color_options=”none” background_color=”” responsive_column_reset=”no” vacolumns=”top” ex_class=”” id=”” visiable=”1″][yee_column width=”1/1″ ors=”” column-size=”md-column” xs-column=”0″ xs-hidden=”” sm-column=”0″ sm-hidden=”” md-column=”0″ md-hidden=”” lg-column=”0″ lg-hidden=”” hidden-print=”visiable” background_image=”” background_color=”” ex_class=”” visiable=”1″][wgt_jce_editor css_animation=”no” ex_class=”” style_detail=”” yee-widget-theme=”default” border_color=”” border=”none” visiable=”1″]{content}

مراغه – ایرنا –  محمودرضا برازش، روز دوشنبه در بازدید از کارخانه صنایع کاغذ مراغه با اشاره به اینکه حدود 500 هزار تن از نیاز کشور در داخل تولید می شود، افزود: این میزان کاغذ در چهار کارخانه بزرگ کاغذ و کارگاه های کوچک تولیدی بازیافت کاغذ فعال در کشور تولید می شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون کشور ما نیازمند خوداتکایی در این صنعت بوده که این امر با حمایت مجلس شورای اسلامی از دولت محقق می شود.

مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ورود بخش خصوصی به این صنعت از دیگر مولفه های خوداتکایی در این زمینه است، ادامه داد: کارخانه کاغذسازی مراغه تنها کارخانه تولید کاغذ گلاسه در کشور بوده که از هشت سال گذشته تعطیل شده و این مساله موجب شده تا تمام 200 هزار تن کاغذ گلاسه مورد نیاز کشور از خارج وارد شود.

برازش، خاطرنشان کرد: با احیای دوباره این کارخانه می توان بخش مهمی از نیاز کشور به کاغذ گلاسه را تامین کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این آیین از فعالیت 220 موسسه انتشاراتی در این استان خبر داد و گفت: در سال گذشته یک هزار و 300 عنوان کتاب در آذربایجان شرقی مجوز چاپ گرفته است.

علی اکبر صفی پور، افزود: این استان با انتشار 10 روزنامه در کشور، رتبه سوم را به خود اختصاص داده بنابراین از مهمترین استان های کشور در مصرف کاغذ است.

وی یادآوری کرد: احیای کارخانه صنایع کاغذ مراغه و ایجاد کارگاه های تولیدی کوچک در این زمینه گامی مهم در راستای تامین نیازهای کشور است.

کارخانه کاغذ سازی مراغه با ظرفیت اسمی ۶۰ هزار تن توان تولید انواع کاغذ و مقوای چاپ و تحریر را دارد.

عملیات اجرایی احداث کارخانه کاغذسازی مراغه در سال ۱۳۷۴ با حضور هاشمی رفسنجانی، رییس جمهوری وقت به زمین زده شد و از سال ۸۳ خط تولید آن با حضور عارف، معاون اول رییس جمهوری وقت به بهره برداری رسید.

محصولات آزمایشی این کارخانه به مدت شش ماه در سال ۸۶ تولید شد و از آن پس حدود هشت سال تعطیل شد.

تعدادی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به همراه مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و محلی با بازدید از قسمت های مختلف کارخانه صنایع کاغذ مراغه از نزدیک با مشکلات این کارخانه آشنا شدند.

حضور در جمع مردم در مسجد امامزاده سیدمحمد(ع)، بازدید از رصدخانه مراغه، مرکز ترک اعتیاد گلستان و دیدار با حیدر عباسی شاعر معاصر مراغه از جمله برنامه های اعضای این کمیسیون در این شهرستان است.

شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

روابط عمومی شرکت تعاونی لیتوگرافان

{/content}[/wgt_jce_editor][/yee_column][/yee_row]

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا